error! :: LOXLEY Public Company Limited ::
    • NEWS & EVENTS

      Loxley Plans Regional Expansion in Automotive Services

      Loxley Plans Regional Expansion in Automotive Services

      แหล่งที่มา : The Nation วันที่ : 2014-07-15

      Loxley Plans Regional Expansion in Automotive Services

      Mr.Suraphand Bhasitnirandr   Senior Executive Vice President Loxley Public Company Limited recently revealed that Parts Zone (Thailand) Co., Ltd., a subsidiary of Loxley and a distributor of automobile parts, accessories and tools used in automotive services, has been entrusted with providing accessories and equipment for ‘FIT Auto’, PTT’s pilot automotive service centre situated in The Crystal PTT on the Chaiyapreuk-Rama IV Bridge Road. This pilot venture represents an excellent opportunity for Parts Zone to showcase its products and services for PTT, which aims to open several more ‘FIT Auto’ centers over the next three years.

      Besides working with PTT in Thailand, Parts Zone has also provided automotive services equipment for PTT in Laos. This prompted Loxley to look further at the potential for expansion in the markets for products, tools and accessories used in the automotive services sector of the neighboring CLMV countries (Cambodia, Laos, Myanmar and Vietnam).
       
      Loxley already has offices in these countries as well as strong networks of business alliances, which can facilitate entry into the respective markets.
      Parts Zone’s distribution pattern differs from those of its competitors by emphasizing on shorter supply chain which is achieved by delivering products from the manufacturer directly to customer service centers or garages without going through multiple intermediaries. This help reduces the distribution costs as well as the customers receive their products more quickly, which has already been proven highly successful in the Thai market. The company aims to use this form of distribution for each of the markets in the neighboring countries.

      The Senior Executive Vice President said that Loxley plans to expand its services to cover car and motorcycle maintenance including paint and body repair with high standards and fast service using Japanese technology. The company aims to penetrate regional markets under the brands of Loxley, with the first center scheduled to open this year in Myanmar. More centers are scheduled to open in Laos and Cambodia early next year.

      Parts Zone (Thailand) Co., Ltd., a supplier of automobile and motorcycle parts, accessories and equipment used in automotive servicing, is the authorized distributor of quality products from several top brands including wheel alignment equipment, tire removal and wheel balancing equipment under the ‘FASEP’ brand, ‘Carlio’ car lift, ‘WOLF'S HEAD’ fluid replacement equipment, ‘SP Tools’ hand tools, ‘Champion’ brand spark plugs and wiper blades as well as many more products for cars , motorcycles, and automotive service workshops.

       

       

      ล็อกซเล่ย์สบช่องตลาดยานยนต์โตต่อเนื่อง มุ่งขยายธุรกิจสู่ภูมิภาค

      นายสุรพันธ์ ภาษิตนิรันดร์ กรรมการรองกรรมการผู้จัดการใหญ่ บริษัท ล็อกซเล่ย์ จำกัด (มหาชน) เปิดเผยว่า บริษัท พาร์ทโซน (ประเทศไทย) จำกัด บริษัทลูกของล็อกซเล่ย์ซึ่งเป็นตัวแทนจำหน่ายสินค้าอะไหล่รถยนต์ รถจักรยานยนต์ และอุปกรณ์เครื่องมือที่ใช้ในงานบริการรถยนต์ ล่าสุด บ.พาร์ทโซน ได้รับความไว้วางใจให้เป็นผู้ติดตั้งอุปกรณ์เครื่องมือที่ใช้ในงานบริการรถยนต์ให้กับ ‘FIT Auto’ ซึ่งเป็นศูนย์บริการรถยนต์ต้นแบบแห่งแรกของปตท. ตั้งอยู่ในโครงการ The Crystal PTT บนถนนตัดใหม่ชัยพฤกษ์-สะพานพระราม 4  โดย ปตท.มีโครงการจะทยอยเปิดศูนย์บริการ ‘FIT Auto’ เพิ่มขึ้นในช่วง 3 ปีข้างหน้า จึงเป็นโอกาสของพาร์ทโซนที่จะนำเสนอสินค้าและบริการต่อไป

      นอกเหนือจากการทำงานกับ ปตท. ในประเทศไทยแล้ว  พาร์ทโซนฯ ยังมีโอกาสได้ติดตั้งอุปกรณ์เครื่องมือให้กับศูนย์บริการรถยนต์ของ ปตท.ใน สปป.ลาวอีกด้วย ทำให้ล็อกซเล่ย์มองเห็นโอกาสที่จะสามารถขยายตลาดด้านสินค้าที่เกี่ยวกับรถยนต์ รถจักรยานยนต์ รวมถึงอุปกรณ์ เครื่องมือที่ใช้ในงานบริการรถยนต์เข้าไปในประเทศเพื่อนบ้านในกลุ่ม CLMV ได้แก่ กัมพูชา ลาว พม่า เวียดนาม ซึ่งล็อกซเล่ย์มีสำนักงานอยู่ในประเทศเหล่านี้อยู่แล้ว ขณะเดียวกันก็จะอาศัยเครือข่ายของพันธมิตรทางธุรกิจในประเทศนั้นๆ เป็นช่องทางเพื่อเข้าถึงตลาดให้ได้มากที่สุด
      “พาร์ทโซนฯ มีรูปแบบการกระจายสินค้าที่แตกต่างจากคู่แข่ง คือ เน้นการทำ Supply Chain ให้สั้นลง โดยการรับสินค้าจากผู้ผลิตและส่งตรงถึงลูกค้าที่เป็นศูนย์บริการหรืออู่ซ่อมรถโดยไม่ผ่านคนกลาง ช่วยลดต้นทุนการกระจายสินค้า ลูกค้าได้รับสินค้าอย่างรวดเร็ว ซึ่งพิสูจน์แล้วว่าประสบความสำเร็จในการทำตลาดในประเทศไทย บริษัทฯ จึงจะนำรูปแบบการกระจายสินค้าในลักษณะนี้ไปใช้ในการบุกตลาดประเทศเพื่อนบ้านด้วย

      กรรมการรองกรรมการผู้จัดการใหญ่ กล่าวด้วยว่า ล็อกซเล่ย์มีแผนจะขยายธุรกิจให้ครอบคลุมการให้บริการบำรุงรักษารถยนต์ และรถจักรยานยนต์ ตลอดจนศูนย์ซ่อมสีและตัวถังแบบรวดเร็วระดับมาตรฐาน โดยใช้เทคโนโลยีจากญี่ปุ่น  โดยมีเป้าหมายบุกตลาดภูมิภาคภายใต้แบรนด์ของ Loxley เอง และในปีนี้ เตรียมพร้อมที่จะเปิดศูนย์แรกที่ประเทศพม่า ส่วนต้นปีหน้าจะขยายไปยัง สปป.ลาว และกัมพูชา ต่อไป

      อนึ่ง บริษัท พาร์ทโซน (ประเทศไทย) จำกัด เป็นผู้จัดจำหน่ายอะไหล่รถยนต์ รถจักรยานยนต์ อุปกรณ์ เครื่องมือที่ใช้ในงานบริการรถยนต์  โดยเป็นผู้แทนจำหน่ายสินค้าชั้นนำหลายแบรนด์ เช่น เครื่องตั้งศูนย์ ถอดยาง ถ่วงล้อ ยี่ห้อ FASEP ลิฟท์ยกรถ ยี่ห้อ CARLIO เครื่องมือเปลี่ยนถ่ายของเหลว ยี่ห้อ WOLF’S HEAD เครื่องมือช่าง ยี่ห้อ SP Tools หัวเทียน ใบปัดน้ำฝน ยี่ห้อ CHAMPION และสินค้าอื่นๆ ที่เกี่ยวข้องกับรถยนต์ รถจักรยานยนต์ และศูนย์บริการรถยนต์อีกจำนวนมาก