error! :: LOXLEY Public Company Limited ::
    • NEWS & EVENTS

      Loxley Enters Set-Top Stakes

      Loxley Enters Set-Top Stakes

      แหล่งที่มา : Bangkok Post วันที่ : 2014-10-30

      Loxley Enters Set-Top Stakes

                Loxley Plc is the latest player to jump on the set-top box bandwagon in hopes of grabbing a share of the 15-billion-baht market.


                The trading and technology company, in collaboration with GMM Z Plc, the satellite TV arm of GMM Grammy, yesterday launched its first digital set-top box, GMMZ Zeason by Loxley, for 999 baht including a TV antenna.


                Loxley makes the set-top boxes, while GMMZ is responsible for product distribution and marketing.
                The companies will share equally in the revenue, said Yuthaporn Chitakasem, vice-president for business development at Loxley.


                "We aim to sell at least 400,000 units within six months," he said, adding that the product is aimed at mid-tier customers.


                Broadcasting regulators are on the verge of distributing nearly 11.5 million coupons, each worth 690 baht towards the purchase of a set-top box or digital TV set, in 45 provinces this year.


                After that, households in the remaining 32 provinces will gradually receive coupons in 2015 and 2016.


                Fahmai Damrongchaitham, chief operating officer for platforms at GMM Z, said set-top box demand among midtier customers remains high and the segment requires high quality and exacting specifications.


                While he acknowledged that the margin of the product is low, the entry into the market is expected to raise both companies' brand awareness and boost GMM Z's digital TV business.


                "We plan to introduce a slew of new set-top box models in early 2015, including digital in-car boxes and a hybrid box for digital TV and IPTV," said Mr Fahmai.

      ล็อกซเล่ย์-แกรมมี่ลงขันขายกล่อง999บ.แถมเสา 


                นายสมภพ เจริญกุล กรรมการรองกรรมการผู้จัดการใหญ่ บริษัท ล็อกซเล่ย์ จำกัด (มหาชน) เปิดเผยว่า ได้ร่วมกับบริษัท แซท เทรดดิ้ง จำกัด ในเครือจีเอ็มเอ็ม แกรมมี่ฯ เปิดตัวกล่องรับสัญญาณทีวีดิจิตอล "จีเอ็มเอ็ม แซท ซีซั่น บาย ล็อกซเล่ย์" ราคา 999 บาท (แถมฟรีเสาอากาศ) โดยแกรมมี่จะจัดจำหน่าย และล็อกซเล่ย์จะพัฒนาเทคโนโลยีและการผลิต ซึ่งกล่องดังกล่าวถูกพัฒนาขึ้นมาใหม่ใช้งบลงทุนราว 400 ล้านบาท ทำให้การทำงานมีความเสถียรและมีประสิทธิภาพ ตั้งเป้าขาย 500,000 กล่องภายใน 6 เดือน คิดเป็นรายได้ 499.5 ล้านบาท มีส่วนแบ่งการตลาด 7% โดยในอนาคตจะขยายการผลิตกล่องรับสัญญาณดิจิตอลในกลุ่มอื่นด้วย


                นายฟ้าใหม่ ดำรงชัยธรรม ประธานเจ้าหน้าที่ปฏิบัติการ กลุ่มงานแพลตฟอร์ม บริษัท แซท เทรดดิ้งฯ กล่าวว่า เมื่อซื้อกล่องจะได้ส่วนลดค่าบริการที่เครือเมเจอร์กรุ๊ป, ร้านฮอท พอท, ทีวีโตชิบา และแอร์ อามีน่า โดยจะวางขายบนสถานีรถไฟฟ้าบีทีเอส และร้านค้าปลีกขนาดใหญ่ ทั่วประเทศ และเข้าร่วมโครงการคูปองเงินสนับสนุนค่าอุปกรณ์รับชมทีวีดิจิตอล มูลค่า 690 บาทด้วย ตั้งเป้าส่วนแบ่งการตลาด 10% จากยอดคนใช้สิทธิคูปองทีวีดิจิตอล
       
      มติชน (กรอบบ่าย) ฉบับวันที่ 31 ตุลาคม พ.ศ. 2557